KIA

    A Kia EV Day-en debütált az EV5

    A Kia EV Day-en debütált az EV5 A Kia EV Day-en debütált az EV5

A Kia Corporation ma bemutatta három új, kis- és középkategóriás modelljét, a márka EV Day nevű rendezvényén, Koreában. A Kia célja az “elektromos járművek forradalmának” vezetése, és ezzel a márka vezető szerepének biztosítása világszerte.
A rendezvényen a Kia bemutatta “villanyautót mindenkinek” elnevezésű programját, és bejelentette elektromos kínálatának gyors és jelentős kibővítését is. A Kia az EV6 és az EV9 bevezetésével már megalapozta helyét az elektromos járművek globális piacán, most pedig megmutatta, miként bővíti tisztán elektromos hajtású modelljeinek kínálatát három friss, kis- és középkategóriás modellel. A cél az elektromos modellválaszték jelentős fejlesztése.
A rendezvényen mutatkozott be a kifejezetten a millenniumi generációs családok igényei alapján született EV5 kompakt SUV, valamint két új tanulmánymodell. A Kia Concept EV3 az EV9 előnyeit kínálja kompakt SUV formában, a Kia Concept EV4 pedig a márka eljövendő elektromos szedánjainak hírnöke, feltűnő formákkal. A Kia globális villanyautó-stratégiáját is bemutatta, amelynek célja a vásárlók elégedettségének növelése, a megbízhatóság további fokozása, valamint a töltő infrastruktúra fejlesztése is.

A Kia következetesen arra törekszik, hogy megoldásokat kínáljon azokra a problémákra és kihívásokra, amelyek ma még több vásárlót visszatartanak az elektromos autóktól. Lényegében minden igényre kínálunk elektromos járművet, különböző árkategóriákban, és komolyan teszünk a töltő infrastruktúra fejlesztéséért is.” Mondta Ho Sung Song, a Kia elnöke.


Fenntartható mobilitásszolgáltatóként a márka elektromos járművekre való átállása elkerülhetetlen. Fejlett elektromos technológiáinkkal, látványos formaterveinkkel, hasznos és életközeli szolgáltatásainkkal és ezek következetes alkalmazásával a célunk, hogy a Kia értékeit a lehető legtöbb emberhez eljuttassuk. Felgyorsítjuk az elektrifikációt!

A márka a vásárlói és a felhasználói élmény fokozása érdekében tett lépéseiről, fejlesztéseiről is beszámolt. Ennek része egy több funkciót egyetlen felhasználóbarát okostelefonos applikációba integráló új megoldás is. Új szolgáltatások érkeznek, az autók utasterében pedig megjelenik a mesterséges intelligencia, mint szolgáltatás.


A Kia célja, hogy fenntartható mobilitást kínáljon és teljesítse vásárlói elvárásait, azáltal, hogy ismert felhasználói problémákra kínál egyszerű megoldásokat. Olyan élményt kínálunk, akár digitális akár offline formában, amely nem csak egyszerű, de egyedi és különleges is. Ez az élmény már a vásárlás előtt elkezdődik.” Mondta Charles Ryu, a Kia felhasználói élményért felelős részlegének elsőszámú vezetője.


Vásárlóink még teljesebb és még tökéletesebb kiszolgálása érdekében új digitális platformokat és technológiákat vezetünk be, így folyamatosan újabb és újabb lehetőségeket találunk a további fejlődésre. Hiszen a Kia DNS-ében benne van a még fejlettebb fenntartható mobilitásra való törekvés, amit annak érdekében használunk, hogy jobbá tegyük az emberek életét.

A márka célja, hogy 2026-ra elérje az évi egymillió darabos globális elektromos járműértékesítést, 2030-ra pedig az évi 1.6 milliót. E célok eléréséhez is kulcsfontosságú mindaz, amit a Kia az EV Day keretében bemutatott.


A Kia elektromos stratégiája: szélesedő villanyautó- kínálat és fejlődő töltési infrastruktúra, annak érdekében, hogy az elektromos hajtás a lehető legtöbb felhasználó számára legyen elérhető.


A Kia bejelentette, hogy célja egy széles elektromos járműpaletta felépítése 30,000 és 80,000 dollár közötti ártartományban. E paletta egy része már menetkész, ilyen az EV6 és az EV9 is, azonban a kínálat hamarosan új kisméretű és kompakt modellekkel bővül. A márka további, kisebb méretű villanyautók bevezetését is tervezi, olyanokét, mint az EV5, az EV4 és az EV3. Ezek tervezett árai 35,000 dollárról indulnak, de nem lépik majd át az 50,000 dollárt annak érdekében, hogy az elektromos hajtásmód a mainál jelentősen gyorsabb ütemben terjedjen világszerte.
A feltörekvő piacokon, ahol az elektromos hajtású járművek terjedése lassúbb, a bevezetés jelentős részben az EV6 és az EV9 modellekre koncentrál majd, az olyan stratégiai jelentőségű típusok, mint az EV5, az EV4, és az EV3 csak később érkeznek. Ezzel a megközelítéssel diverzifikálható a kínálat és a márka igazodni képes az eltérő vásárlói igényekhez is.

A Kia a fenntartható villanyautó-gyártás és a stabil akkumulátor ellátási lánc kiépítésén is dolgozik, hiszen célja, hogy 2025-re világszere már nyolc üzemében gyártson elektromos hajtású modelleket. Ezen üzemek nem csak gyártanak majd, itt folyik a fejlesztés is; a kiépülő rendszer központja Korea lesz. Európában a kisméretű és a középkategóriás elektromos modellekre összpontosít a Kia, ugyanakkor Kínában a középméret feletti és a nagy villanyautóké lesz a főszerep. A fejlődő piacokra szánt típusok Indiában készülnek majd. A Kia az Egyesült Államokban, a kormányzat inflációcsökkentési törvényéhez igazodva többféle elektromos modell bevezetését tervezi, ugyanakkor akkumulátoripari együttműködéseket is kiépít, üzemeinek stabil és megbízható globális akkumulátor-ellátása érdekében.
A Kia elektromos modellpalettája: gyorsan bővülő sokoldalú kínálat, különböző vásárlói igényekre.
Minden egyes elektromos modell kulcsszerepet játszik az elektromos átállás felgyorsításában azzal is, hogy szélesíti a választékot, így egyre szélesebb vásárlókör számára teszi nem csak vonzóvá, de elérhetővé is az elektromos autózást.
Bár a márka valamennyi elektromos modellje speciális vásárlói szempontok figyelembe vételével készül, számos központi elemük közös. Ilyen például a Kia világszínvonalú elektromos platformtechnológiája, az innovatív “egyesült ellentétek” formavilág, és a márka fenntartható anyag- és festékhasználati rendszere, a CMF. Utóbbi speciális autóipari megközelítést is jelent: valamennyi új modell kötelező eleme tíz, fenntarthatóságot támogató részletmegoldás. Ezek közé tartozik a bioműanyagok használata, a bio-fényezés és az újrahasznosított PET palackokból, vagy halászhálókból készített utastéri kárpitozás.

 

A Kia EV5 SUV1: a millenniumi családok igényeire hangolva


Az EV5 már a harmadik modell Kia eleve elektromos hajtásra tervezett kínálatában, a márka E-GMP nevű padlólemezén. Az elektromobilitás új korszakát képviseli, és határozott SUV vonalakat hord, amelyeket a márka “egyesült ellentétek” nevű formanyelve alapján alkottak meg. Sokoldalú, komfortos, fejlett technológiákkal, dinamikus menetteljesítményekkel, úttörő biztonsági rendszerekkel, harmonikus egységben.
Az EV5 utastere alapjaiban friss, formai és szerkezeti alapjai a nagyobb EV9-től érkeztek. Tágas, kényelmes megoldásai pedig sok szempontból az otthonok nappalijait idézik.


Elektromos hajtás és vezetési élmény
Az EV5 a Kia kifejezetten elektromos modellekhez tervezett padlólemezén, az E-GMP-n érkezik. Ez a műszaki alap a biztonsági jellemzők fokozásán túl az élvezetes kezelhetőséghez és a kiváló menetdinamikai jellemzőkhöz is komolyan hozzájárul. Az EV5 Kínában és Koreában is készül, a kínai piacra háromféle változatban: alap, hosszú hatótávú, és hosszú hatótávú, összkerék-hajtású kivitelben.
Az alapmodell akkumulátorcsomagjának kapacitása 64 kWh, villanymotorja 160 kW teljesítményű, várható hatótávolsága pedig eléri az 530 km-t (a vegyes töltési-terhelési ciklus, a CLTC szerint). A hosszú hatótávú változat 720 km megtételére képes egyetlen feltöltéssel, ugyanez a modell összkerék-hajtással (két villanymotorral), 88 kWh-s akkumulátorral és 230 kW-os kombinált összteljesítménnyel (160 kW elöl és 70 kW hátul) is készül. A Kia által megcélzott CLTC szerinti hatótáv-érték ebben az esetben 650 km. Az EV5 gyorstöltésre is alkalmas, ezzel akkumulátora mindössze akár 27 perc alatt2
30-ról 80%-os szintre tölthető.
A koreai piacon forgalomba kerülő változatok fejlesztése még nem fejeződött be. Itt az apamodell 58 kWh-s akkumulátorral és 160 kW teljesítményű villanymotorral jelenik meg, a hosszú hatótávolságú modellt pedig ugyanekkora teljesítmény mozgatja, akkuja azonban nagyobb, 81 kWh-s. A hosszú hatótávú, és összkerék-hajtású EV5-ösök 160 kW-os első, és 70 kW teljesítményű hátsó villanymotorral készülnek, kombinált rendszerteljesítményük 225 kW. Az egyes modellváltozatok hatótávolsági adatait a piaci igényeknek megfelelően alakítják ki.
Az EV5 akkumulátorcsomagja valamennyi időjárási körülményben kiválóan teljesít, szélsőséges melegben éppúgy, mint a legnagyobb hidegekben. Az EV6 modellekben bemutatott hőszivattyús hűtő-fűtőrendszer az EV5-ben is megjelenik, fő feladata, hogy az akkumulátor a külső hőmérséklettől függetlenül mindig optimálisan teljesítsen.
A regeneratív fékrendszer kényelmes és biztonságos egypedálos vezetésre is alkalmas (i-Pedal).

Az EV5 GT változatban is piacra lép, még élvezetesebb vezetési élményekkel és teljesítményjellemzőkkel. E modell részleteit csak később hozza nyilvánosságra a Kia.


Infotainment és konnektivitás
Az EV5 tágas, világos utastere tele van csúcsszínvonalú intainment- és konnektivitási technológiákkal, olyanokkal, amelyek a digitális élet tökéletes élvezetét kínálják minden helyzetben.
A Navigation Cockpit (ccNC) infotainment rendszer az OTA szoftverfrissítéseket is támogatja, széles panoráma kijelzője 12.3 colos vezetői információs-, és ugyanekkora infotainment képernyőből áll, a fűtés-szellőzés kezelőpaneljének átlója 5 col.
A Kia új, egységesített grafikájú, a korábbiaknál gyorsabban értelmezhető információkat szolgáltató fedélzeti rendszere (GUI) a navigációra és a telematikai funkciókra is kiterjed. Könnyen áttekinthető villanyautó-specifikus menürendszer teszi egyszerűbbé a használatot, a vezető egy pillantással áttekintheti a hatótávra és a töltésre vonatkozó adatokat. Az információáramlást a rendelhető head-up kijelző teszi még gördülékenyebbé.
A fizikai gombok száma minimális. A központi képernyő alatt négy rejtett kapcsoló szolgál az indításra, a fűtés-szellőzés, valamint a navigáció kezelésére. Korábban ezek a funkciók 17 műszerfali gombot és kapcsolót igényeltek.
A háromzónás légkondicionáló rendszer beállításait külön kezelheti a vezető, az első utas valamint a hátul utazók, az “utánfúvó” funkció pedig a légkondicionáló kikapcsolása után, teljesen kiszárítja a rendszer párologtatóját, így elmaradnak a kellemetlen szagok.
Az EV5 digitális szolgáltatásainak karbantartásához és frissítéséhez nem kell a szervizbe látogatni, a the Kia Connect Store számos, az autózást még élvezetesebbé tevő kiegészítőt is kínál.


Biztonság és kényelem
Valamennyi EV5 modellváltozatban alapfelszerelés a 7 légzsák. A karosszériát a legmodernebb biztonságtechnikai szerkezeti megoldásokkal is felszerelték, és márka vezetői asszisztensrendszereinek teljes kínálata (ADAS) megtalálható benne.
Az autópályán vezetést támogató asszisztens (HDA2) segít a biztonságos követési- és oldaltávolság tartásában, a sávváltások végrehajtásában és a sáv közepén vezeti az autót.
A digitális kulcs egyetlen gombjának megnyomásával a vezető bekapcsolhatja a távoli parkolást segítő rendszert, amivel az EV5 önálló parkolásokra is képes. A kiszállási segéd és a távirányítós előre-, valamint hátrafelé haladás szintén hatásosan segíti a parkolást szűk helyeken, vagy sűrű forgalomban.
A parkolórendszer ultrahangos érzékelőinek jelei alapján kormányozza a parkolóhelyre az EV5-öt úgy, hogy közben a gázpedált, a féket és az irányváltásokat is kezeli. A rendszer automatikus vészfékezésre is képes, amennyiben akadályt érzékel a jármű útjában. A hátsó keresztirányú ütközést elkerülő rendszer megakadályozza a baleseteket a nehezen belátható parkolóhelyekről való kitolatáskor.
Az EV5-öt külső eszközök töltésére és működtetésére alkalmas (V2L) rendszerrel is felszerelték, és akkumulátora a hálózat felé is képes az energiaátadásra (V2G). Utóbbi funkció csak azokban az országokban lesz elérhető, ahol erre az elektromos hálózat alkalmas.
Többféle üléskialakítás
Az EV5 környezetbarát, újrahasznosított PET palackokból és bio-műbőrből készült üléskárpitokkal is elérhető. Ez a jellemző tovább fokozza a praktikus, kényelmes és kifejezetten a millenniumi családok igényei alapján megalkotott utastér használati jellemzőkön túlmutató, környezetvédelmi és fenntarthatósági értékeit.

A kínai piacon forgalmazott modellváltozatokba elöl egybeépített, háromszemélyes ülést szerelnek, hangulatfényekkel, a középső kartámaszban asztallal és tárolórekesszel.
A fokozatmentesen állítható támlájú üléseket úgy tervezték meg, hogy kiválóan megtámasszák a gerincet és a hátat. A relaxációs ülések három fokozatban és négyféle üzemmódban állítható masszázzsal kényeztetnek. A komfortülések szintén kivételes kényelmet kínálnak ülésenként hat légcellával, négy irányban állítható deréktámasszal, háromfokozatú fűtéssel, szellőzéssel és lábtámasszal. Az ülésekbe három légzsákot is beépítenek, fejtámlájuk pedig négy irányban állítható, így a védelem tökéletes.
Az utastér, álló helyzetben egyszerűen és gyorsan hálószobává alakítható, a hátsó ülések teljesen síkba dönthetők. A hátsó konzol 4 l-es doboza hűthető és fűthető is, hőmérséklete 5 és 55 Celsius fok között szabályozható, így éppúgy alkalmas az uzsonna melegen tartására, mint az üdítők vagy az ásványvíz hűtésére.
Az utastér étkezővé is formálható, hiszen a csomagtartó padlója egyszerűen és gyorsan az autón kívül is használható asztallá alakítható.

Tovább az EV3 márkahírre

 

Ez is érdekelhet
Nissan

Nissan Qashqai: Megújult a kategóriateremtő Crossover

Erősen átdolgozott külső dizájn a crossover vásárlók meghódítására. Új szintre lépett a beltéri hangulat a megújult anyagoknak és díszítéseknek köszönhetően.

Citroen

Érkezik Európába a hétüléses Citroen

Szögletes formavilág, tágas helykínálat, elektromos, hibrid és belső égésű hajtásláncok jellemzik a várhatóan nyáron érkező C3 Aircross modellt.